Ułatwienia dostępu

ROZWÓJ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI

Tytuł projektu: ROZWÓJ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI

 

Celem projektu było:

zwiększenie liczby trwałych, nowo powstałych przedsiębiorstw (start-upów)

Dla kogo był projekt?

  • osoby po 29 roku życia pozostające bez pracy (bezrobotne i bierne zawodowo) zamierzające rozpocząć prowadzenie działalności gospodarczej, znajdujące się w najtrudniejszej sytuacji na rynku pracy tj. osoby: po 50 roku życia, o niskich kwalifikacjach, długotrwale bezrobotne, kobiety, z niepełnosprawnościami
  • bezrobotni mężczyźni w wieku 30-49 lat

Co oferował projekt?

  • szkolenie z zakresu podejmowania i prowadzenia działalności gospodarczej
  • pomoc doradców w przygotowaniu biznesplanów
  • dotacje na uruchomienie działalności gospodarczej w wysokości 23 050,00 zł
  • wsparcie pomostowe w wysokości 22 500,00 zł  (10 miesięcy x 2 250,00 zł)

Zalanowane efekty:
utworzenie 32 miejsc pracy w ramach udzielonych z EFS środków na podjęcie działalności gospodarczej
Czytaj dalej

Najlepsza Edukacja Efektem Treningu

 

Tytuł projektu:Najlepsza Edukacja Efektem Treningu

Celem głównym projektu było:  aktywizacja zawodowa oraz wzrost kwalifikacji i umiejętności wśród 10 absolwentów Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego z Płocka, które są osobami młodymi w wieku 15-29 lat, tzw. młodzieży NEET z terenu Mazowsza poprzez wdrożenie w okresie IX.2019-V.2020 indywidualnego i kompleksowego programu wsparcia zawodowo – edukacyjnego przyczyniającego się do zatrudnienia.

Planowane efekty:

  • Efektem działań będzie poprawa sytuacji Uczestników i Uczestniczek projektu na rynku pracy dzięki wzmocnieniu kompetencji społecznych, umiejętności praktycznych oraz nabyciu doświadczenia zawodowego w formie staży/praktyk w firmach;
  • Efektem będzie zwiększenie szans na zatrudnienie Uczestników / Uczestniczki projektu przez pracodawców lokalnego rynku pracy.

Całkowita wartość projektu: 173 135,38 zł

Dofinansowanie projektu z Unii Europejskiej: 145 918,49 zł

Grupa docelowa:Uczestnikami projektu było 10 osób (w tym 8 kobiet i 2 mężczyzn), które w ciągu ostatnich 2 lat przed przystąpieniem do projektu opuściły Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Płocku

Kierunki wsparcia w ramach projektu:

  • identyfikacja potrzeb;
  • pośrednictwo pracy;
  • wsparcie psychologiczno – doradcze;
  • wsparcie szkoleniowe:

– kurs komputerowy „ECDL BASE”
– szkolenia „energetyczne”

  • płatne 3 miesięczne staże zawodowe (stypendium stażowe).

Czytaj dalej

Działaj Solidarnie Młody Człowieku!

 

Tytuł projektu: „Działaj Solidarnie Młody Człowieku !”

Cel główny projektu: Celem głównym projektu było zdobycie i udoskonalenie umiejętności społecznych, potwierdzonych certyfikatem, ważnych na rynku pracy. W ramach projektu zaplanowano:

  • szkolenia i warsztaty potwierdzone Certyfikatem Kompetencji Społecznych, na których nauczysz się: jak doradzać innym, pracy zespołowej, posługiwania się mową ciała, instruowania innych osób, przewodzić innym osobom, kompetencji międzykulturowych, wypracowywać kompromisy, motywować innych, wspierać współpracowników, stosować techniki zadawania pytań, przekazywać informacji o faktach, zwracać się do słuchaczy, przyjmować konstruktywną krytykę, wchodzić w interakcję z innymi osobami oraz przekonywać inne osoby;
  • wspólną organizację i udział w akcjach społecznych;
  • wolontariat;
  • zajęcia uświadamiające;
  • wydarzenia kulturalno – poznawczych (np. kino, muzeum).

 Udział w projekcie pozwolił uczestnikom w sposób aktywny rozwijać ich kompetencje społeczne i wyposaży ich w umiejętności niezbędne na rynku pracy jak i na różnych etapach kariery zawodowej.

Warsztaty kompetencji społecznych  – harmonogram
Warsztaty kompetencji społecznych  – harmonogram – aktualizacja
Warsztaty kompetencji społecznych  – harmonogram – marzec

Warsztaty kompetencji społecznych  –  II Edycja – styczeń

Warsztaty kompetencji społecznych  –  II Edycja – luty 2021

Warsztaty kompetencji społecznych  –  II Edycja – marzec 2021 – aktualizacja

Warsztaty kompetencji społecznych  –  II Edycja – kwiecień -maj 2021

Udział w projekcie był bezpłatny!
Czytaj dalej

Kompetencje w Gminie Staroźreby

Tytuł projektu: „Kompetencje w Gminie Staroźreby”

Cel główny projektu: podniesienie w okresie VII.2020-VI.2022 kompetencji kluczowych, właściwych postaw i umiejętności niezbędnych na rynku pracy wśród 164 uczniów/uczennic (w tym 93 dziewczynek i 71 chłopców) uczęszczających do Szkoły Podstawowej w Staroźrebach oraz zdobycie/podniesienie kompetencji 10 nauczycieli/ek (w tym 8 kobiet i 2 mężczyzn) w stosowaniu nowoczesnych metod nauczania z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych – na podstawie dokonanej diagnozy potrzeb szkoły.

Czytaj dalej

Absolwenci do dzieła!

Tytuł projektu:Absolwenci do dzieła!

Cel głównym projektu było: aktywizacja zawodowa oraz wzrost kwalifikacji i umiejętności wśród 10 osób młodych w wieku 15-29lat, tzw. młodzieży NEET z terenu Mazowsza poprzez wdrożenie w okresie IX.2019-V.2020 indywidualnego i kompleksowego programu wsparcia zawodowo – edukacyjnego przyczyniającego się do zatrudnienia.

Planowane efekty:

  • Efektem działań będzie poprawa sytuacji Uczestników i Uczestniczek projektu na rynku pracy dzięki wzmocnieniu kompetencji społecznych, umiejętności praktycznych oraz nabyciu doświadczenia zawodowego w formie staży/praktyk w firmach;
  • Efektem będzie zwiększenie szans na zatrudnienie Uczestników / Uczestniczki projektu przez pracodawców lokalnego rynku pracy.

Całkowita wartość projektu: 173 135,38 zł

Dofinansowanie projektu z Unii Europejskiej: 145 918,49 zł
Czytaj dalej

Kompleksowe wsparcie osób młodych Neet z terenu Mazowsza

Tytuł projektu:Kompleksowe wsparcie osób młodych Neet z terenu Mazowsza

Celem głównym projektu było:
Celem projektu było zwiększenie możliwości zatrudnienia osób młodych do w wieku 18-29 r.ż. bez pracy, w tym w szczególności osób, które nie uczestniczą w szkoleniu i kształceniu (tzw. młodzież NEET) oraz poprawa warunków zatrudnienia dla osób pracujących.

Cel został osiągnięty dzięki realizacji programu dobieranego do indywidualnych potrzeb, uwzględniając potrzeby rynku pracy, wspierając indywidualną i kompleksową aktywność zawodowo-edukacyjną, kierowanego do 22 osób (w tym 8 os. pracujących,  11 os. biernych zawodowo i 3 os. bezrobotnych niezarejestrowanych w urzędzie pracy) zamieszkujących na terenie województwa mazowieckiego w rozumieniu Kodeksu Cywilnego. 

Planowane efekty:

  • zaktywizowanie edukacyjno-zawodowe,
  • nabycie dodatkowych kwalifikacji,
  • wzmocnienie kompetencji osobistych i społecznych,
  • zwiększenie szans na rynku pracy po zakończeniu wsparcia,
  • wejście/utrzymanie/przywrócenie na rynek pracy

Całkowita wartość projektu: 401 668,40 zł  

Dofinansowanie projektu z Unii Europejskiej: 379 868,40 zł

Czytaj dalej

Euro stażysta w ZDZ w Płocku – fryzjer, gastronom, informatyk

Zakład Doskonalenia Zawodowego w Płocku w okresie 01.11.2018 r. – 31.12.2019 r. realizował projekt pt. „Euro stażysta w ZDZ w Płocku – fryzjer, gastronom, informatyk” realizowany na zasadach programu Erasmus+ ale współfinansowany w ramach programu  Wiedza Edukacja Rozwój.

Celem głównym projektu było: wzrost jakości, efektywności i skuteczności kształcenia w Technikum ZDZ w Płocku w zawodzie Technik Usług Fryzjerskich (TUF), Technik Żywienia i Usług Gastronomicznych (TŻiUG) oraz Technik Informatyk (TI) w szczególności w zakresie współpracy z pracodawcami.

Adresatami projektu byli: 20 uczestników (10 uczniów i 10 uczennic) uczących się w Technikum ZDZ w Płocku w zawodzie  TUF (5 uczniów/uczennic) TŻiUG (10 uczniów/uczennic)  i TI (5 uczniów/uczennic), których w ramach mobilności wspierać będzie 2 opiekunów/ opiekunek

W ramach projektu zaplanowano działania dla uczniów/uczennic:

  • 21 – dniowy staż w hiszpańskich zakładach gastronomicznych  dla 10 uczniów/uczennic z TŻiUG/
  • 21 – dniowy staż w hiszpańskich zakładach fryzjerskich dla 5 uczniów/uczennic z TUF
  • 21 – dniowy staż w hiszpańskich zakładach informatycznych dla 5 uczniów/uczennic z TI

Wyjazd na staż do Hiszpanii (Walencja)w terminie 16.06.2019 – 06.07.2019 poprzedzony był  przygotowaniem językowo-pedagogiczno-kulturowym. W ramach tego przygotowania uczniowie/uczennice wzięli udział w dodatkowych zajęciach z języka angielskiego i języka hiszpańskiego, w spotkaniach  psychologiczno-pedagogicznych oraz wykładach z zakresu różnic kulturowych pomiędzy krajem hiszpańskim a Polską.

Uczestnicy/uczestniczki projektu podczas pobytu  brali udział w wycieczkach i wyjściach kulturoznawczych mających na celu poznanie Walencji.

Uczestnicy/uczestniczki NIE PONOSILI ŻADNYCH KOSZTÓW FINANSOWYCH w związku z udziałem w projekcie. Podróż, zakwaterowanie, wyżywienie, ubezpieczenie, przygotowanie do udziału w projekcie dofinansowane było z funduszy Unii Europejskiej.
Czytaj dalej